DE RELATIE TUSSEN DE FED (FEDERAL RESERVE BOARD), J.P. MORGAN EN DE TITANIC
FED is de afkorting voor Federal
Reserve Board
FED is de afkorting van Federal Reserve Board: het hoogste bestuursorgaan van de Amerikaanse Centrale Bank. De Fed is opgericht in 1913. De FED bestaat uit een netwerk van 12 regionale Federal Reserve Banks met daarnaast de centrale coördinerende instellingen in Washington.
Bron ► https://nl.wikipedia.org/wiki/FED
Het Federal Reserve System werd in 1913 ingesteld na hervormingen in het bankensysteem door een eerdere financiële crises!
De commerciële banken wilden bescherming, structuur en hulp in de vorm van zelfregulering. President Wilson wilde dat de federale overheid zeggenschap zou krijgen in het kapitaal. Zo werd een compromis gesloten en kwam men uit op een stelsel van twaalf regionale Federal Reserve Banks, dat de banken in die regio zelf zouden besturen.[3] Alle National banks werden verplicht lid en de andere banken werden aanbevolen zich aan te sluiten. De banken moesten 6% van hun kapitaal inbrengen in hun regionale banken, ze kregen hiermee een aandelenbelang en konden profiteren van de faciliteiten.[3]
Deze banken kregen een rol als centrale bank, maar werden alleen
niet zo genoemd. Ze deden geen direct zaken met bedrijven en
particulieren, maar werkten altijd indirect via de banken.[3]
In ruil voor waardepapieren, effecten en staatsobligaties, konden
banken geld lenen bij hun Federal Reserve Bank. De laatste konden ook
Federal notes uitgeven waarmee in feite de geldhoeveelheid werd
gestuurd.[3]
Titanic en de oprichting van de FED in 1913
In de nacht van 14 op 15 april 1912 raakt de Titanic een ijsberg en het schip zinkt. Er waren in totaal aan bemanning en passagiers 2208 mensen aan boord, waarvan er 704 werden gered en 1.504 de dood vonden.
Nibiru.co schrijft al jaren dat de Titanic bewust tot zinken is gebracht,
waardoor een aantal belangrijke mensen verdronken. Drie machtige mannen
die tegen de oprichting van een centrale Rothschilds bank (Federal
Reserve) in Amerika waren.
Hoe het jaar na het zinken van de Titanic en
de dood van Benjamin Guggenheim, John Jacob Astor en Isa Strauss, de
Rothschilds in 1913 hun zin kregen en de Federal Reserve werd opgericht
en inkomstenbelasting werd ingevoerd in Amerika.
Er waren ook een flink aantal machtige individuen die geen voorstander waren van het Federale Reserve Banksysteem!
Dat waren onder
andere Benjamin Guggenheim, Isa Strauss en John Jacob Astor.
Deze drie
behoorden tot de rijkste mensen op aarde, waren felle tegenstanders van
de FED en stonden dus in danig de weg bij de plannen van de Jezuïeten.Deze drie mannen werden overgehaald om aan boord te gaan van het
prachtige drijvende paleis met de naam Titanic. Niet alleen waren deze
drie mannen tegenstanders van de FED, maar ook zouden zij hun rijkdom en
macht hebben gebruikt om de Eerste Wereldoorlog te voorkomen.
Zo stond de eerste reis gepland van het grootste schip dat ooit
werd gebouwd en waarvan werd gezegd dat het nooit zou kunnen zinken. Er
werd driftig reclame gemaakt voor Protestanten uit Belfast om te
emigreren naar Amerika en mee te gaan op deze reis. Zij waren tenslotte
mensen die de Jezuïeten liever zagen gaan dan komen.
Maar
de werkelijke reden voor de vernietiging van het schip was een spel
tussen de superrijken waarbij het Guggenheim-Strauss-Astor trio kon
worden uitgeschakeld. En wel op zo'n manier dat niemand zou vermoeden
dat ze vermoord waren en er geen verband met de Jezuïeten kon worden
gelegd.
Op 14 april 1912 botste de Titanic tegen een ijsberg en verdween alle
tegenstand tegen de FED letterlijk naar de bodem van de zee. Het jaar
daarop, in december 1913, was de oprichting van de FED een feit. En nog
geen acht maanden later hadden de Jezuïeten door deze Federal Reserve
Bank genoeg geld om de Eerste Wereldoorlog te kunnen beginnen.
Bron ► https://www.niburu.co/het-complot/11450-nieuw-bewijs-rotschilds-verantwoordelijk-voor-zinken-titanic
Wat beweerd wordt over de Titanic, is dat niet de Titanic zonk, maar de Olympic!
,,Niet de Titanic maar haar zusterschip Olympic is onderweg naar Amerika gezonken'', beweren de twee Britse historici. ... Terwijl de Titanic nog aan proefvaren toe was, was onderweg naar Southampton de Olympic in aanvaring gekomen met een marinevaartuig. Het had daarbij ernstige schade opgelopen.
In het boek 'Titanic, the Ship that Never Sank?', van Robin Gardiner wordt nu gesuggereerd dat de Olympic en de Titanic zouden zijn verwisseld, om zo de verzekeringsuitkering op te kunnen strijken. In zijn boek toont Gardiner documenten, beeldmateriaal van verklaringen, feiten en bewijzen om zijn verhaal te onderbouwen. In het boek wordt gesuggereerd dat het plan was bedacht een botsing met een ijsberg of andere catastrofaal ongeluk in scene te zetten. Gardiner stelt dat bijna twee maanden na de botsing tussen de HMS Hawke en de Olympic, de omgebouwde Titanic (zo omgebouwd zodat het op zusterschip Olympic leek) Belfast verliet om richting Southampton te koersen. Daar begon de op de Olympic gelijkende Titanic aan een succesvolle 25-jarige carrière onder de naam Olympic. Het enige verschil in het exterieur van het schip, waren de kijkgaten op deck C. In de gehavende originele Olympic werden de beschadigde delen van de kiel niet vervangen, maar werden in plaats daarvan lange schotten geplaatst voor de stabiliteit.
Toen het wrak
van de gezonken Titanic in 1987 werd onderzocht onder leiding van Robert
Ballard werden lange schotten aangetroffen op de plek van de kiel. Dit
detail werd nergens op de originele tekeningen van de
Titanic teruggevonden.
Ook werd er nooit een bevredigende verklaring voor dit verschil met de originele tekeningen van de Titanic gegeven. Gardiner veronderstelt dus dat de Titanic die op de zeebodem werd gevonden eigenlijk de beschadigde en opgelapte Olympic was (waarin schotten geplaatst waren ter hoogte van de kiel) en dat de Olympic die 25 jaar lang in vaart zou zijn geweest eigenlijk van origine de Titanic was; omgebouwd tot een replica van de Olympic.
Bron ► https://www.beyondthematrix.nl/geschiedenis/de-titanic-een-oud-complot-van-verzekeringsfraude/
OUDE KRANTENBERICHTEN
Maar klopt de berichtgeving wel?
We dienen alles opnieuw te onderzoeken!
Titanic • MH17 • MH370 • 9/11
Het bestuderen van de ramp met de Titanic en een mogelijke verzekeringsfraude gaat nog verder als je je gaat verdiepen in de vraag hoe het kan dat 7 bekende personen op het laatste moment besloten de reis met de Titanic te annuleren.
Andere bekende namen zouden juist weer omgekomen zijn bij de ramp, waaronder Captains of industry John Jacob Astor IV en Benjamin Guggenheim. Onderstaande presentatie geeft een kijkje in de ins en outs van dit grote complot. Daarin worden ook de politieke belangen van het verhaal toegelicht.
Het is interessant om dit verhaal te bestuderen en te plaatsen in het daglicht van recentere gebeurtenissen als die van 9/11 of de MH17 ramp en de vermissing van vlucht MH370.
Video ► https://youtu.be/zOca_wTZ5BQ